?rsresultat 2012: KILROY Norway AS

KILROY Norway AS
(bel?p i hele 1000)20112012
Omsetning352 975351 771
Driftsresultat16 44512 637
Resultat f?r skatt17 23514 014

KILROY Norway AS har hatt en sterk utvikling de siste ?rene og kan i 2012 vise til nok et godt resultat.
I forhold til 2011 opplever selskapet noe fall i omsetning og resultat, med bakgrunn prim?rt i personalinvesteringer.
?KILROY ?ker bredden i portef?ljen i 2012 og fremmer selskapets nyere merkevarer. Vi har for eksempel utvidet KILROY education som n? er representert ogs? i Bergen.? sier Flavia Forster, daglig leder i KILROY Norway AS.
Selskapet investerer ogs? i spesialkunnskapen personalet innehar, og holder h?y fokus p? intern oppl?ring og kunnskapsutvikling hvor ansattes egne reiseerfaringer eller studieerfaringer fra utlandet fremmes.
?For oss er det viktig at v?re reisespesialister og veiledere sitter med f?rsteh?ndskunnskap og personlige erfaringer de kan videreformidle til kundene.? sier Forster.
KILROY opplever at et ?kende antall kunder som kun ?nsker flybilletter velger ? kj?pe billettene via selskapets nettsider. Kundene som skal reise p? lengre, skreddersydde reiser, foretrekker fremdeles den personlige kontakten i butikk, per telefon eller e-post.
?Vi er sv?rt opptatte av en direkte dialog mellom v?re kunder og v?r merkevare, og er derfor tilgjengelige der m?lgruppen v?r befinner seg. Stadig flere henvendelser kommer gjennom v?re sosiale medie-kanaler eller gjennom chat p? v?re hjemmesider.? sier Forster.
Flere kunder s?ker ekte opplevelser, og ?nsker ? fordype seg i kulturen og landet de bes?ker. KILROY melder blant annet om ?kt interesse for frivillig arbeid.
Selskapet forventer at med den positive tilstanden i nordmenns privat?konomi og ?kende disponibel inntekt vil det, i kombinasjon med utviklingen innenfor reisevaner, bety at omsetningen vil kunne vokse i 2013. Samtidig er det videreutvikling av forretningsomr?der i start-/vekstfasen hvor det forventes h?yest ?kning.
Selskapet har i l?pet av 2012 gjort strategivalg og organisatoriske endringer med ?kt bemanning som inneb?rer at selskapet f?ler seg vel rustet til satsningen for 2013.
KILROY Norway AS er et heleid datterselskap av KILROY International A/S i K?benhavn. Selskapet driver reisebyr?- og veiledningsvirksomhet i Norge med hovedkontor i Oslo og har pr. 1. januar 2013 tre byr?er fordelt p? f?lgende byer: Oslo, Trondheim og Bergen.

Authors

Related posts

Top