Bananer r?ker sammen p? R?dhusplassen

Hemmelig kickoff-event
– For ?yeblikket jobber vi med et kickoff-event for Fairtrade-konferansen i Oslo. Det skal v?re fredag 27. september p? R?dhusplassen kl. 16-18, men hva som skal skje der er hemmelig, forteller Mette Alstad (bildet), andre?rsstudent ved Experience og Event Design ved Westerdals.

Original kommunikasjon
– I kommunikasjonsbransjen er det viktig ? v?re med i tiden. Kommunikasjonen m? v?re original for ? bli lagt merke til. Ingen lar seg lenger sjokkere av en flashmob, sier studentene ved Experience og Event design.
Skaper st?rre opplevelser
Event er en form for markedsf?ring der man skaper en hendelse som flytter menneskers oppmerksomhet bort fra deres hverdag. Et event kan v?re alt fra en fiolinist p? t-banen til et OL. Det handler om ? skape en st?rre opplevelse, og ? integrere publikum i produktet eller tjenesten.
Formidler verdier
Opplevelsesdesign-studentene har hatt ideelle organisasjoner som oppdragsgivere tidligere. M?let med denne typen events eller opplevelser er ? kommunisere ut en verdi heller en ? ?ke salgstall eller lage en fest. – Eventer kan fort bli fremstilt som overflatiske arrangementer. Det beh?ver de ikke ? v?re, mener bachelorstudent Alstad. – Vi arbeider hardt med ? skape minneverdige opplevelser som tar mennesker ut fra deres hverdagsliv, om bare for et lite ?yeblikk.
Lar publikum ta del
Bachelorstudentene fra Experience & Event Design ved Westerdals jobber med eventer og opplevelsesdesign som virkemiddel i kommunikasjon og markedsf?ring.
I motsetning til mer tradisjonelle markedsf?ringsvirkemidler som plakater og reklamefilmer, spiller publikum en medvirkende rolle i god opplevelsesdesign. – V?r kommunikasjonsmetode er dialog heller enn monolog, uten publikum har ikke et event s?rlig virkning, forteller Mette.
Mette Alstad er ogs? presseansvarlig for studentenes kickoff-event. Ta gjerne kontakt med Mette p? [email protected] eller tlf. 93 88 76 31.
Du har kanskje sett noen bananer rusle rundt i hovedstaden i det siste? Dette er en del av Experience og event design-klassens geriljamarkedsf?ring.

Vi p? Westerdals vil utdanne helhetlige kommunikat?rer. Det som gj?r oss til en unik skole i Norge er kombinasjonen markedskommunikasjon, redaksjonelt arbeid og studentens eget uttrykk.

Authors

Related posts

Top