Et ledelsesproblem i Norske bedrifter st?r i veien for fornyelse innen markedsf?ring

Opplagstall fra Mediebedriftenes Landsforening viser fall hos samtlige ti st?rste papiraviser og kraftig vekst p? mobilutgavene. Sjefsredakt?r Torry Pederesen i VG sier til Kampanje at ?avisen har fem ?r p? ? bli et heldigitalt mediehus som ogs? utgir papiravis.?
Hvordan m?ter markedsf?rerne de nye realitetene?
Arnt Eriksen har 23 ?r bak seg i den digitale delen av reklamebransjen og er brennende opptatt av dette sp?rsm?let. Eriksen mener at en stor del av bransjen, b?de p? byr?- og kundesiden, ikke er tilstrekkelig v?kne i timen og at det er p? h?y tid ? tenke nytt. Han mener grunnen til stagnasjonen kan skyldes et ledelsesproblem.
L?re prinsippene av de beste
De 4 siste ?rene har Eriksen jobbet med ? f? p? beina en egen konferanse som adresserer paradigmeskiftet som foreg?r i bransjen. rethink conf er en plattform for ? l?re prinsipper som fungerer, gjennom ? bringe sammen ledende eksperter med internasjonale suksesshistorier. I dag trekker allerede rethink conf tunge internasjonale navn fra hele verden, b?de p? podiet og i salen. I ?r er blant andre Thomas Marzano fra Phillips, Sandy Carter fra IBM og Justin De Graf fra Coca Cola p? listen over forelesere, samtlige akt?rer med store internasjonale suksesshistorier bak seg innen digital marketing.
? Jeg er redd det i dag foreg?r et kappl?p i form av kunnskap og erfaring, et kappl?p mange dessverre er i ferd med ? tape. P? tross av dramatisk ?kende reklametretthet i tradisjonelle kanaler, p?ser veldig mange fortsatt ukritisk millioner av kroner p? print, TV, utend?rs og radio. Sp?rsm?let om samme resultat kunne oppn?s for en betraktelig lavere sum via helt andre kanaler og metoder blir altfor ofte st?ende ubesvart, sier Arnt Eriksen, og fortsetter:
? Norge trenger virkelig en arena hvor vi kan fokusere p? fremtidens marketing, hvor ideer og prinsipper om digital markedsf?ring i strategisk forretnings?yemed deles. En arena for alle som ?nsker mer innsikt og kunnskap for ? holde seg i forkant av det som kommer. Det eneste konstante er endring – og da handler det om ? v?re p? ballen f?r konkurrenter og alle andre.

Hvem: Arnt Eriksen, founder rethink
Aktuell ved: rethink conf // 06: 19. mars, Kulturkirken JAKOB, Oslo
Hva: konferanse med verdensledende foredragsholdere om digital markedsf?ring

Kontaktinfo:
Arnt Eriksen: 915 64 034 / [email protected] / @arnteriksen
Pressebilder: http://rethinkconf.com/press/
rethink conf er ikke en konferanse om sosiale medier. Det er heller ikke en konferanse i sin tradisjonelle form. rethink conf er en m?teplass – an intersection – hvor ledende fagpersoner og foredragsholdere m?ter deg og likesinnede personer med ansvar for salg, markedsf?ring, PR/informasjon, p? vegne av sin bedrift eller merkevare.
I dette krysningspunktet vil deltakerne f? anledning til ? m?te de flinkeste innen marketingfaget, som skal innsikt, kunnskap og konkrete handlingspunkter til nytte og bruk dagen derp?. Konferansen arrangeres to ganger per ?r hvor vi utfordrer og inspirerer deltakerne til ? rethink marketing.

Authors
Top