Hva har vaffelr?re og Tone Damli til felles?

Jo, det var det vi nordmenn s?kte mest etter p? Google i fjor.
– At Tone Damli er den mest s?kte norske artisten p? Google, og at vaffelr?re er den oppskriften flest var p? jakt etter er bare funfacts for de fleste av oss. Men selger du musikk p? nett eller lever av ? blogge om matretter er det blodig alvor, sier ekspert i s?kemotoroptimalisering Kim Nygaard i iProspect.
– N?kkelen til suksess p? nett handler selvsagt om ? tilby det folk flest er interessert i ? og svaret p? det finner vi i Google, sier han.
3,5 millioner Nordmenn bruker internett hver dag og 85 % av disse benytter en s?kemotor som Google en eller flere ganger daglig, i f?lge tall det digitale mediebyr?et iProspect sitter p?. Innsikt i hva brukerne s?ker etter er selvsagt verdifull informasjon for alle som driver med markedsf?ring.
Tallene til Google lyver ikke
Sp?r du folk hva de er mest opptatt av, svarer de neppe vaffelr?re ? men tallene til Google lyver ikke. Derfor bruker vi deres statistikk i stedet for ? sp?rre folk, sier Nygaard ? som r?dgir en rekke norske selskaper i hva slags innhold de b?r fylle websidene sine med.
Kurs og konferanseleverand?rer Confex arrangerer konferansen Digital Marketing 9. desember i Oslo. Bruk av s?keordsanalyse for ? m?lrette markedsf?ringen til norske virksomheter er et av temaene p? konferansen.
Hva er en s?keordsanalyse? Les mer p? Kunnskapsbloggen til Confex.
Confex er Skandinavias ledende utvikler og leverand?r av ?pne kurs og konferanser til arbeidslivet. I 2013 var det n?rmere 13.400 deltakere p? Confex sine kurs- og konferanser. I dag heter konsernselskapet Confex Group AS, med datterselskap i Norge, Sverige og Tyskland.

0000

Authors
Top