KILROY fyller 20 ?r

Den 21. september feirer KILROY sin 20 ?rsdag. En feiring av merkevarenavnet KILROY som merkevarenavn som ble lansert for ? forene de nordiske studentreisebyr?ene i 1991.
Relativt mange var skeptiske til idéen ? men etter 20 ?r er KILROY et ekte nordisk merkenavn (samt i markedsposisjon i Nederland) n?r det kommer til reiser for ungdom og studenter.
Som for alle andre akt?rer i reiselivsbransjen har distribusjon over internett kuttet marginer og utfordret det som pleide ? v?re et unikt tilbud; flybilletter for studenter og lavprisbilletter. En l?sning p? denne utfordringen kunne ha v?rt ? utvide m?lgruppen, en annen kunne v?re ? forsvare posisjonen i priskonkurransen med 100 % fokus p? nettdistribusjon.
KILROY har imidlertid valgt ? g? en annen vei.
Helt konkret s? ble ?travels? fjernet fra merkevaren og firmanavnet i 2009. Denne handlingen signaliserte at KILROY som merkevare skal forbli assosiert med ungdom og studenter, men i en bredere sammenheng.
G?r vi lenger tilbake i historien er den nye retningen til KILROY lett gjenkjennelig. Organisasjonene som banet vei for KILROY g?r helt tilbake til 1946. Tragediene under andre verdenskrig ?motiverte? nordiske studenter til ? arbeide for internasjonal utveksling av studenter. Ved ? bli kjent med andre kulturer og mennesker, ville studentene b?de vokse som individer og forst? viktigheten av fredelig sameksistens.
Basert p? de originale ideene etter andre verdenskrig, har KILROY definert sin rolle ved ? hjelpe ungdom og studenter i dag til ? maksimere sitt personlige potensiale, b?de som enkeltpersoner og som en del av en multikulturell gruppe mennesker som vil danne morgendagens verden.
Det er totalt 970.000 studenter i de Nordiske landene hvorav over 40.000 tar et semester eller hele utdannelsen sin i utlandet hvert ?r. I tillegg ?nsker over 2/3 av alle unge mennesker ? bo eller jobbe i utlandet i en lengre periode av livet sitt. Studentene i dag f?ler de tilh?rer et globalt felleskap, og s?ker personlig utvikling gjennom reise, utdanning og arbeid over hele verden.
Den virkelige effekten oppst?r n?r studentene krysser landegrenser og utvikler seg gjennom reiseopplevelser, frivillig arbeid, spr?kkurs, h?yere utdanning, arbeid eller andre sammenhenger der de utfordrer seg selv mentalt, fysisk og sosialt. ? gjenoppfinne KILROYs rolle blant ungdom og studenter er ikke gjort over natten, men det f?rste store skrittet er tatt ved ? bygge opp KILROY education til ? bli den ledende studieveiledningstjenesten i Norden i forhold til studier og praksisplasser i utlandet.
Andre kan kanskje v?re i stand til ? tilby like billige flybilletter som KILROY, men KILROYs tilv?relse har en st?rre hensikt; ? hjelpe ungdom og studenter til ? utforske verden som vi kaller: ?be explordinary?.
KILROY Norway AS
KILROY Norway AS er spesialist p? jorden rundt reiser og er Norges st?rste ungdoms- og studentreisebyr? med til sammen fire butikker. Vi omsetter for ca. NOK 320 millioner ?rlig og har 45 medarbeidere i Norge. Selskapet er 100% eiet av KILROY International A/S som er Nordens st?rste tilbyder av ungdoms- og studentreiser med datterselskaper i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Island og Nederland. Konsernet har solid ?konomi med en samlet omsetning p? over 1,2 milliarder og i overkant av 300 ansatte. Se for?vrig www.kilroy.no
KILROY spesialiserer seg i skreddersydde produkter for ungdom, studenter samt andre eventyrlystne.
V?re kunder dr?mmer om ? gj?re noe annerledes, studere i et fremmed land, utforske verden og dele sine erfaringer med andre. V?rt m?l er ? oppfylle deres dr?mmer.

Authors
Tags ,

Related posts

Top